Koolitused







Martin Veinmanni esinemisoskuste koolitus


Esinemine ja esindamine avalikus sektoris

Kuidas oma arvamuse või seisukohaga paremini mõjule pääseda?
Kuidas paljundada oma seisukohti?

Martin Veinmann koolitab Usun, et olete minuga nõus - inimene, kes töötab avalikus sektoris, esindab kedagi. Ta ei saa valida kuulajat, ta peab väga palju inimestega kohtuma, kuulama ja mõistma nende seisukohti ning selgeks tegema omi.

Lisaks sellele tuleb avalikus sektoris sageli esineda spontaanselt, kiiresti avaldada oma seisukohti, saavutada hetkega kontakt ja mõjuda veenvalt. Erinevalt erasektorist, kus juhid enamasti teavad oma esinemisest ette ja saavad selleks valmistuda, on avalikus sektoris palju neid seisukoha- või sõnavõtte, millest pikalt ette ei teata. Vahel ka raadio- ja teleesinemisi, kus sõnum peab jõudma veenvalt paljude kuulajateni, keda me ei tunne ega ei näe.

Kuidas hakkama saada keeruliste olukordadega, mida esindamine kaasa toob? Näiteks pahatahtlike küsimuste või vastandumistega? Ei saa loota, et kõik tahavad kuulda seda, mis sa räägid. Inimesed on sageli eri arvamusel, ka vastandlikel arvamustel. Samas on kõnelemise ülesanne selgitada, juurde saada arusaamist ning neid inimesi, kes mõtlevad, nagu sina, mõistavad su vaateid ja arusaamu.

Kuidas maandada vastasseise? Kuidas veenda teisi? Mida me reeglina vestluspartnerilt ootame ja kuidas selle abil kujuneb arvamus? Kuidas toime tulla küsimustega? Kuidas sattuda küsijaga ühele poolele ilma konflikti tekitamata ja oma ideele kahju tekitamata? Kuidas saavutada tõsiseltvõetavus ja autoriteetsus?

Kõigile neile ja paljudele teistele küsimustele saab vastuseid ERE uuel koolitusel, kus kogenud koolitaja Martin Veinmanni käe all saab harjutada turvalises keskkonnas, kuidas paremini saada kontakti, selgitada ja veenda ning vastata enesekindlalt ja oskuslikult küsimustele.

Koolitus on suunatud avaliku sektori töötajatele ning neile, kes alles plaanivad avalikku sektorisse siseneda: valdade ja omavalitsuste töötajatele, poliitikutele ja valimistel kandideerijatele, koolide ja lasteaedade juhtidele, allüksuste juhtidele, ametnikele ning juhtidele riiklikus sektoris ja omavalitsustes, riiklikku või omavalitsuslikke struktuure esindavatele inimestele, nii algajatele kui ka edasijõudnutele ning neile, kes tahavad oma kõnelemisoskusi veel arendada.
Koolitus annab:
* teadmised sellest, kuidas saada koheselt kontakti, kõneleda enesekindlalt ja mõjusalt;
* oskused inimesi kaasa tõmmata ja mõjuda meeldivalt;
* juhiseid, mille abil vältida esinemisvigu ja ületada kõnetakistusi;
* teadmised, kuidas tutvustada oma ideid, mõjuda autoriteetselt ja tõsiseltvõetavalt;
* näpunäiteid selle kohta, kuidas vastata küsimustele ja osaleda intervjuudel;
* soovitusi ja võtteid, mida kasutada enne esinemist.
Ühepäevase koolituse teemad:
Vastastikkus – suhtlemise üks põhiomadusi. Mida me reeglina vestluspartnerit ootame ja kuidas selle abil kujuneb arvamus?
* Meeldivus. Kas meeldimiskunstil on reegleid ja seadupärasisusi?
* Peegeldamine, rapoor. Sarnasus.
* Autoritaarsus ja autoriteetsus – Selle avaldumine välistes tunnusmärkides ja olekus.
* Veenmine. Kuidas olla veenev? Kuidas väljendada oma sisemist veendumust konkreetses tegevuses ehk sõnas? Infokanalid.
* Kuidas toime tulla suurendusklaasi all: esinemine raadios või televisioonis.
* Sõna autoriteetsuse saavutamine.
* Kõne. Millest alustada? Kuidas harjutada ennast rääkijaks, kui siiani pole selleks suurt kogemust või tungi olenud?
* Kus kõnet pidada? Kuidas ümbrus ja aeg mõjutab kõne tulemust.
* Kõnede erinevad tüübid. Esitlus, enesetutvustus, tahtmiste ja ideede tutvustus.
* Intervjuu.
* Küsimused. Kuidas nendega toime tulla? Kuidas sattuda küsijaga ühele poolele ilma konflikti tekitamata ja oma ideele kahju tekitamata?
* Ebakompetentsed ja pahatahtlikud küsimused – mida nendega peale hakata?
* Vastandumine. Ei saa tahta, et kõik nad tahavad kuulda seda, mis sa räägid. Nad on eri arvamusel, vastandlike arvamuste taustal. Kuidas saada juurde saada neid inimesi, kes mõtlevad, nagu sina?
* Kõne struktuur ehk ülesehitus - miks rääkida, millest rääkida, kuidas alustada, kõne põhiosa, lõpetamine.
Ajakava
9:45 - 10:00 Saabumine ja hommikukohv
10:00 - 11:30 Koolitus
11:30 - 11:45 Kohvipaus
11:45 - 13:15 Koolitus
13:15 - 14:15 Lõuna
14:15 - 15:45 Koolitus
15:45 - 16:00 Kohvipaus
16:00 - 17:00 Koolitus


Koolitaja Martin Veinmann
Martin Veinmann Martin Veinmann on Eesti Draamateatri näitleja ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia Kõrgema Lavakunstikooli dotsent. 1972. aastast, mil Veinmann lõpetas Tallinna Riikliku Konservatooriumi lavakunstikateedri V lennu, töötab ta Eesti Draamateatris. Teatri kõrvalt on ta esinenud hulgas filmides, telelavastustes ning seriaalides. 1990. aastast õpetab Veinmann lavakõnet EMTA Kõrgemas Lavakunstikoolis, 2001. aastast esinemisoskusi koolitajana eri firmades. Martin Veinmann on pidanud üle 200 kõnekoolituse avalikus ja erasektoris. 2001. aastal ilmus tema raamat kõnest ja kõnetehnikast „Vajadus olla mõistetav“ (kordustrükk 2006).

Pakub huvi? Lisainfot küsige telefonil 6 843 211, kirjutage aadressil info@erekoolitus.ee või