Tellitavad koolitused







Ostuotsuse mõjutamise koolitus Indrek Saulilt


Hinna esitamine kliendile

Kuidas õigesti hinnastada?
Sisekoolitus kaubandus- ja teenindusettevõtetele ning müügi- ja turunduse valdkonna võtmeisikutele

Kas Teie teate, kuidas Teie kliendid teevad oma ostuotsuseid? Kas nad peavad teie tooteid või teenuseid liiga kalliks või soodsaks? Kas teie ettevõttes on tulnud ette olukordi, kus teete järjest pakkumisi, aga klient ikka ei osta, kuna peab toodet liiga kalliks?

On kindlaks tehtud, et ostjad ei taju hindu ratsionaalselt. Ostjaid on mõjutatud oma emotsionaalsetest ja irratsionaalsetest kiirotsustest. Paketeerimine on näiteks tuntud müügiedendusnipp, aga seda saaks palju paremini kasutada. Kas teadsite näiteks, et ostukoguse piiramine toob kaasa ostukoguste suurenemise? Kas teadsite, et väikeste muudatustega kujunduses ja numbrites saaks hindu näidata oluliselt soodsamana ja selle läbi suurendada läbimüüki? Enamus ettevõtjaid teab, et kasulik on hindu esitada kujul €€,99, kuid see on ainult üks ostjate irratsionaalse hinnataju ja otsustamise mõjutamise vahend. Kas te tahaksite teada veel vähemalt kuut võimalust mõjutada ostjate taju lisaks teada-tuntud võimalustele?

Sellel koolitusel räägime hindadest ja sellest, milliseid vigu tehakse hindade esitamisel ja hinnasoodustuste tegemisel. Uurime, kuidas hindade esitamine, hinnasildi ja pakkumise kujundus, numbrid ja nende suurus panevad ostja vähem või rohkem uskuma, et hind on soodne või allahindlus hea. Me kõneleme sellest, kuidas inimesed hindu tajuvad, samuti õpetame, mida selle teadmisega müügis ja teeninduses peale hakata. Kuidas teie ettevõte peaks tegema allahindlusi ning näitama hindu?

Koolitus on suunatud eelkõige neile ettevõtetele, kus ostuotsus tehakse valdavalt müügisaalis, poes või esinduses, kus soodushind ja/või allahindlus ja/või koguselised soodustused on olulised promotsiooni võtted, ning kus otsus tehakse kas vaistlikult, emotsionaalselt või kiiresti – kumma võtan. Samuti on koolitus mõeldud ettevõtete müügi- ja turunduse valdkonna võtmeisikutele, kampaaniate korraldajatele, müügikonsultantidele, müügi- ja ostujuhtidele ning kujundajatele, teenuste müüjatele, e-poe kasutajatele ning kõikvõimalike hinnapakettide kujundajatele.
Mis on see, mida me juba teame:
  • See, mis järjekorras esitatakse hinnasildil info (kogus, maksumus, ühikuhind, allahindluse protsent) mõjutab oluliselt tarbija arusaama kauba kallidusest või odavusest;
  • See, kuidas on väljapanekus asetatud erineva hinnaga samaliigilised ja/või eri brändide tooted, mõjutab ostude keskmist hinda;
  • Hinnasildil kasutatavate numbrite suurus ja hinnasildi värv mõjutavad läbimüüki;
  • Hindades kasutatavad tüvenumbrid peale koma mõjutavad läbimüüki.


  • Kas tahaksite olla konkurentidest sammu võrra ees ning kasutada neid ja teisi teadmisi oma kasumi suurendamiseks?

    Koolitus annab teile järgmise kasu:
  • Hinnakuvand muutub soodsamaks , tundub olevat konkurentidega samal tasemel või parem;
  • Ostjate arv ja käive suurenevad;
  • Teie ettevõtte hinnasoodustuse kulu väheneb, aga käive mitte;
  • Keskmine müügihind tõuseb.

  • Koolituse teemad:
  • Olemasoleva praktika analüüs (enne koolitust saadab klient materjalid tutvumiseks)
  • Baasteadmised inimese tajust – kuidas inimesed mõtlevad ja otsustavad
  • Kliendi hinnataju. Peamised heuristikad hinnatajus
  • - Vasaku numbri domineerimine
    - Ankru efekt
    - Raamistuse mõju
    - Taju lihtsus
    - Teksti suurus
    - Hinnasildi eristumine
    - Ühe või mitme ühiku soodustuse mõju
    - Soovituse mõju
    - Ümardamise efekt
  • Hinnakujundus

  • - Hinnasiltide kujundus müügisaalis või esitlusel
    - Hindade esitamine reklaamides
    - Väljapanekute kujundus
    - (Hinna)pakkumiste põhimõtted ja kujundus
    - Sooduspakkumiste põhimõtted ja kujundus
  • Uute praktikate kokkuleppimine, muudatusettepanekud



  • Indrek Saul Indrek Saul on koolitaja, juhtimiskonsultant ja ärinõustaja, kes on tegelenud kliendikeskse strateegia, kliendisuhete juhtimise, taju iseärasustega ja kallutatud mõtlemisega kliendikäitumises ning operatiivse ja analüütilise CRM-tarkvaraga juba aastaid. Aastatel 1997–2001 oli Indrek Saul Kinex Ärisüsteemide tegevjuht, hiljem tegeles ärikonsultatsiooniga tuntud konsultatsioonifirmades KPMG Management Consulting ja PricewaterhouseCoopers Advisors. Tema peamised nõustamisvaldkonnad on kliendikesksed strateegiad, kliendisuhete kasumlikkus, lojaalsuse juhtimine, turunduse ja müügi efektiivsus. Ta on konsulteerinud tuntud Eesti ettevõtteid, nagu Swedbank, EMT, Rimi, IF kindlustus, Ragn Sells, Scania, Veho, Kuusakoski ja Eesti Energia.

    Pakub huvi? Lisainfot küsige telefonil 6 843 211, kirjutage aadressil info@erekoolitus.ee või