Koolitused







Koolitus meeskondade juhtidele ja personalijuhtidele


Mittemateriaalse motiveerimise võimalused

Koolitaja Elina Siilbek

Kas pole nii - iga juhi unistus on lojaalsed, pühendunud ja innukad töötajad? Kuid kas teate, et ettevõtted kaotavad aastas miljardeid eurosid raha pelgalt sellepärast, et töötajad pole piisavalt pühendunud? Ja see pühendumus ei sõltu kaugeltki alati sellest, kui palju neile palgapäeval kontole laekub. Kas olete mõelnud, kui palju teie organisatsioonis on neid töötajaid, kes ei ole oma tööle pühendunud, vaatavad kella, lootuses, et päev mööda saaks ning pingutavad vaid nii palju, kui hädavajalik, mitte nii palju, kui võimalik? Kas tahaksite õppida juhtima inimesi viisil, mis tagaks ettevõttele rohkem raha ja kokkuhoidu nii, et inimesed asuksid tõhusamalt tööle? Ja see ei läheks teile rohkem maksma, pigem vastupidi?

Aeg, mil mõeldi «Meelitame neid suurema palga ja preemiaga, küllap nad siis on selle eest pühendunud,» on möödas. Uuringud ja tegelikkus näitavad, et raha eest pühendumist osta ei saa. Preemia ei ole jätkusuutlik motiveerimisvahend, sest selle mõju kestab vaid lühikest aega. Paari nädala pärast on inimesel juba uut süsti vaja, et ta motiveeritud oleks. Ja kui konkureeriv ettevõte pakub paremat palka, siis… läinud ta ongi. Nii juhtub ka siis, kui töötaja tunneb, et juht ei pööra talle piisavalt tähelepanu või ei suuda teda mõista - siis ta lahkub. Ettevõtte üks suuremaid kulusid on kaadri voolavus. On aeg neid kulusid vähendada!

Vanasõna ütleb, et sa võid viia hobuse vee äärde, aga sa ei saa sundida teda jooma. Tänapäeva üle kandes võib öelda, et sa saad mõõta, mitu tundi su töötajad tööl istuvad, aga sa ei saa kogu aeg kontrollida, mis toimub töö ajal nende peas (või isegi arvutites). Samas on enamik ettevõtetest ja organisatsioonidest täna olukorras, kus vaja mõelda – kuidas edasi liikuda ja mis on edukaks tegevuseks tähtsaim? Kuidas tõhusamalt kasutada olemasolevat ressurssi?

On teada tõde, et tullakse organisatsiooni, aga lahkutakse ülemuse juurest – kuidas tagada, et Teie ei oleks see, kelle juurest ei lahkutakse? On mitmeid selgeksõpitavaid oskusi ja võtteid, kuidas saab luua keskkonda, kus töötaja tahaks anda endast parima, aga millegipärast kasutatakse neid harva. ERE uuel koolitusel õpivad juhid oskusi, kuidas luua parim organisatsioon, osakond või üksus maailmas (jah, miks mitte?) – koht, kus tehakse kõvasti tööd, aga kus töötamine on ka rõõm. Kuidas teha nii, et just teis üksus või ettevõte on koht, kuhu tahetakse tööle tulla ja kus tehakse tööd ka siis, kui Teid kohal ei ole? Koolitusel õpetatakse juhtimisvõtteid ja oskusi, mis aitavad meeskonda liita, panevad inimesed teile järele tulema ning samas end hästi tundma, olema sisemiselt motiveeritud ja innustunud.

Koolitus annab näpunäiteid, kuidas motiveerida inimesi töökohal ning aitab mõista erinevate inimeste käitumist. Kindlasti aitab see koolitus ka iseennast paremini „lahti seletada“ ja mõista omaenese reaktsioone töötajate käitumisele ja erinevatele töösituatsioonidele, samuti mõistma iseenese motivatsiooni.

Koolitus annab:
Teadmised motivatsiooni olemusest ja käsitlustest
Teadmised peamistest motivaatoritest ja demotivaatoritest, mis inimesi igapäevaselt mõjutavad
Oskuse õppida tundma üksikisiku motivaatoreid ja arendada töötajate motivatsiooni
Võtteid tagamaks püsiv motivatsioon nii üksikisiku kui meeskonna tasemel
Teadmised sellest, kuidas jaotada ülesandeid olemasolevate töötajate vahel, nii et see oleks motiveeriv, ning kuidas olemasolev kooslus nii tööle panna, et nii teie kui nemad oleksid rahul?
Teadmised, kuidas jagada tööülesandeid ja paigutada inimesi nende kohtadele nii, et nende huvi oleks tagatud?

Teemad:
Motivatsiooniteooriad ja uuringud – mida neist saab praktikas kasutada ja mida oleks tänapäeval tark teada?
Mida rahaga saab teha ja mida ei saa? Palgatõusust ja lisatasudest – millal need on vältimatud ja millal mitte?
Kuidas suurendada inimeste pühendumust ja motivatsiooni mitterahaliste meetoditega? Millised need on?
Kuidas tagada ettevõttele rohkem raha ja vähem raiskamist inimeste pühenduvuse ja sisemise motivatsiooni kaudu?
Juhi roll inimeste motiveerimisel. Mida saab juht teha? Mida saab teha võimalikult kerge vaeva ja vähese ajakuluga? Saladused, mida edukad juhid teavad.
Kuidas motiveerida erinevaid inimesi meeskonnas? Kuidas kindlaks teha, mis kedagi motiveerib?
Mis kasu on arenguvestlustest? Kui palju ja kuidas peaks erinevaid vestlusi läbi viima?
To do list. Mida saab konkreetselt homme teha nii üksikisiku kui ettevõtte tasandil?
Motivatsioonitest. Mis motiveerib mind ja mis neid? Millest tulevad erinevused ja kuidas seda ära kasutada?
Kuidas inimesi mitte demotiveerida? Millised on levinud juhtimisvead?
Erinevate inimtüüpide koostöö ehk miks on hea, kui meeskonnas on erinevaid inimtüüpe ja kuidas nad koos paremini toimiksid?
Kas ma olen teinud kusagil vea? Kuidas aru saada, milline inimene millisele ametikohale sobib?
Mis on isiksuse omaduste Suur Viisik (Big Five) ja kuidas see seostub tööga?
Kaugjuhtimine. Kuidas teha nii, et kõik teie töötajad võtaksid täit vastutust ja teeksid kõik, mis nende võimuses ka neil päevadel, mil neile korraldusi ei anta ja teid pole lähedal?
Kuidas kontrollida nii, et see kontrollina ei tunduks?
Info kui oluline motivaator. Kui palju ja millist infot peaks jagama?
Kaasamise kunst. Kuidas saada nad enese jälgedesse astuma?

Sihtgrupp: üksuste juhid, meeskonnajuhid, osakonnajuhid, müügijuhid, personalijuhid ja kõik need, keda huvitab, kuidas tulemusi parandada, kasutades ära kõik võimalused, mis teil inimeste käivitamiseks ja inspireerimiseks on.
Ajakava
  • 9:45 - 10:00 Saabumine ja hommikukohv
  • 10:00 - 11:30 Koolitus
  • 11:30 - 11:45 Kohvipaus
  • 11:45 - 13:15 Koolitus
  • 13:15 - 14:15 Lõuna
  • 14:15 - 15:45 Koolitus
  • 15:45 - 16:00 Kohvipaus
  • 16:00 - 17:00 Koolitus

  • Koolitaja Elina Siilbek
    Elina Siilbek Elina Siilbek on juhtinud erinevaid äriüksusi, tal on nii operatiivjuhtimise kui ka strateegilise personalijuhtimise kogemus. Viimati värbas ta inimesi oma meeskonda Äripäeva Koolituskeskuse direktorina ning enne seda on ta aidanud valida sadu inimesi oma eelmistel töökohtadel Reval Hotelligrupis, CV Online’is ja Smartenis. Tema juhitud üksus tõusis kolme aasta jooksul turuliidriks avatud koolituste korraldamisel ning näitas märkimisväärseid tulemusi nii majanduslanguse ajal kui pärast seda. Elina on läbi viinud tööintervjuusid Eestis, Lätis ning Kesk- ja Ida-Euroopas. Ta on õppinud psühholoogiat ja pedagoogikat ning isiksusepsühholoogiat mitmeid aastaid, tema sügavam huvivaldkond on organisatsioonipsühholoogia. Elina on käivitanud Äripäeva Koolituskeskuse ja Rocca al Mare Koolituskeskuse ning olnud Äripäeva personalitöö käsiraamatu kaasautor. Ta on koolitanud tipp- ja keskastme juhte personalivaliku, motiveerimise ja juhtimise valdkondades ning andnud loenguid personalijuhtidele ning tudengitele. Inimeste juhtimine, innustamine ja motiveerimine on valdkond, mis on talle huvi pakkunud aastaid.


    Pakub huvi? Lisainfot küsige telefonil 6 843 211, kirjutage aadressil info@erekoolitus.ee või